Caz Nedir? Diğer Müziklerden Farkı Nedir?

İçindekiler:

Anonim

Tony, Güney Afrika'nın Pretoria kentinde yaşayan bir yazar ve fotoğrafçı.

Andile Yenana

1 / 3

"Böyle Başka Müzik Yok mu?"

Cazın güzelliği, cazın görkemi, bu sesleri her seferinde, her an, başka hiçbir müziğin yapamadığı şekilde doğrudan dinleyicinin kalbine ve kulaklarına hitap edecek şekilde yeniden üretmesi ve güçlendirmesidir. Cazdan bahsederken fotoğrafik bir metafor kullanan Keith Jarrett, klasik müzik berrak bir dağ deresinin fotoğrafı gibiyken, cazın akış olduğunu söyledi.

Ünlü caz davulcusu ve eğitimcisi Art Blakey, Fordham tarafından alıntılandığı gibi, basitçe şöyle ifade ediyor: "Yaratıcıdan sanatçıya, doğrudan dinleyiciye, anlık zamanlama, böyle başka bir müzik yok."

Bununla birlikte, bunun gibi açıklamalar, cazın ne olduğu konusunda aşırı romantik bir fikre yol açabilir. Caz kesinlikle o anın sanatıdır, ama aynı zamanda belirli bir tarihin içinde ve içinde bir sanattır ve caz çalan her kornodan, her ritimden, her armoniden ve bir caz şarkıcısı tarafından söylenen her sözden tarih akar.

Caz da hayatın içindedir; hayatın sunduğu her şeyi alır ve müziğin tarihiyle, onu icra edenlerin tarihiyle ve o insanlara ilham veren ya da rahatlatan seslerle zengin bir karışım oluşturur. Geçici olabilir, ancak eterik değildir, yukarıda bir yerde süzülür ve bazen hayatın çirkin gerçeklerinden etkilenmez, hem tarihin büyük hareketlerinde hem de sıradan insanların evlerini süpüren, kıyafetlerini yıkayan, hasatlarını toplayan küçük günlük aktivitelerinde hayat. ve kırık kalpler ve kırık kemikler, kırık gurur ve kırık deri ile uğraşmak.

Caz, tüm müzikler gibi, diğer müziklerle paylaştığı bazı temel unsurlara sahiptir - armoni, ritim, melodi. Bu unsurlar, yalnızca caza ait olan bazı özel ve benzersiz unsurlarla birlikte, Fordham'ın yukarıdaki alıntıda ima ettiği sesi üretecek şekilde cazda birleştirilir.

Müzisyenler ve eleştirmenler arasında her zaman çokça tartışılan cazın benzersiz unsurları "swing"dir>

Spinditty'den

Peki geriye caz'a özgü diyebileceğimiz ne kaldı?

Reedman Zim Ngqawana

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwNTU4MTc2/what-is-jazz-aint-no -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8800027e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwNTU4MTc2" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxNTTUc4MT aint-no-other-music-like-it.jpg">Harika Hollandalı cazcı Jasper Van t'Hof

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwOTUxMzky/what-is-jazz-aint-no -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8700427e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwOTUxMzky" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxOMTUxMOD aint-no-other-music-like-it.jpg">Tony Moore, Johannesburg davulcusu

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwMTY0OTYw/what-is-jazz-aint-no -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8600727e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwMTY0OTYw" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxMTc0 aint-no-other-music-like-it.jpg">Chris McGregor, 1980'lerde Johannesburg'a yaptığı bir ziyaretle ilgili düşüncelerini açıklıyor

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwNjIzNzEy/what-is-jazz-aint -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8600527e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwNjIzNzEy" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTx0OTkcwNcjzz-ECO aint-no-other-music-like-it.jpg">Genç Johannesburg şarkıcısı Ros Tarr

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwODIwMzIw/what-is-jazz-aint- -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8700327e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwODIwMzIw" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxONTc aint-no-other-music-like-it.jpg">Tete Mbambisa

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwNzU0Nzg0/what-is-jazz-aint -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8700127e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwNzU0Nzg0" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/UMx0OTkxNc0cq_auto:eco%2Cw_80/UMxODkcwNc0cwhattc0OTkxNTc_fill aint-no-other-music-like-it.jpg">

Reedman Zim Ngqawana

1 / 6 Rashid Lanie, Cape Town'da bir açık hava konserinde

">Johnny Mekoa aynı konserde

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwMDMzODg4/what-is-jazz-aint-no -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8600027e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwMDMzODg4" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxMMcxOD aint-no-other-music-like-it.jpg">

Cape Town'da bir açık hava konserinde Rashid Lanie

1 / 2

Swing'in bununla ne ilgisi var?

Caza özgü olan şey, cazın sesini üretmek için bu unsurların bir araya getirilme şeklidir.

Çoğu caz müzisyeni ve yazarının hemfikir olduğu tek şey, caz "salınımları"dır, bununla "salıncak" kastedilmemektedir>

Güney Afrikalı caz müzisyeni Chris McGregor, The Classic adlı sanat dergisinde 1964 tarihli bir makale yazdı. Barney Simon tarafından düzenlendi, "salıncak" terimi>

Cazın takdir edilmesinde çok önemli olan bu terimi açıklamayı imkansız buluyorum. Bu, yalnızca çok özel bir tür kassal ve ruhsal gevşemeyle elde edilebilecek, asla mümkün olmadığını düşündüğüm ritmik duygunun belirli bir sıcaklığını ifade ediyor. öğretilmelidir."

McGregor'a göre "swing" cazın en önemli unsuruydu ve gerçekten de onu müzik tarihinde yüksek bir konuma yükseltti: "Ama eminim ki bu, keşfe kıyasla 20. yüzyılın olağanüstü müzikal keşfidir. Yüzyıllar önce armoni - aynı şekilde tamamen yeni bir müzik boyutu açar.Armoni keşfi en az on yüzyıldır Avrupa müzikal düşüncesini meşgul ediyor - bana öyle geliyor ki caz müzisyenleri tarafından 'sallanma' keşfi daha yeni başladı "

Bazı caz müzisyenlerinin swing'in önemini inkar etmeleri, ancak terimle tam olarak ne kastedildiğinin net bir tanımının olmaması nedeniyle, kelimenin kullanımı bile tartışmasız değildir, belki de onu farklı bir şekilde kullanıyorlar. Örneğin, Blues and Roots albümünün orijinal astar notlarında, basçı Charles Mingus şöyle yazmıştı: "Küçük bir çocukken kilisede sallanarak doğdum ve ellerimi çırptım, ama büyüdüm ve başka şeyler yapmayı seviyorum. sallanmak."

Peki Mingus'un "salıncak"ı, McGregor'un "salınımı" ile aynı mı? Her iki müzisyen de öldükleri ve hayatları boyunca tanışmadıkları için, yapabileceğimiz tek şey müziklerini dinlemek ve bundan ne çıkarabileceğimize bakmak.

İlginç bir şekilde, hem Mingus hem de McGregor, büyük Dük'ün müziğine, nasıl bestelediğine, nasıl düzenlediğine ve nasıl çaldığına derin bir şekilde borçlu olduklarını kabul ettikleri için, açıkça Ellingtoncudurlar. Ve kesinlikle McGregor'un bahsettiği "salınım"ın Ellington'dan daha büyük bir temsilcisi yoktu. Gerçekten de, McGregor'un en uzun süredir birlikte çalıştığı grup, kendi Brotherhood of Breath, Graham Lock, Chasing the Vibration'da (1994) şöyle yazmıştı: "Swing'e neşeli ve coşkulu yaklaşımlarıyla gerçekten temelleri sarstı."

McGregor'un Lock ile yaptığı bir röportajda dediği gibi, "Bu organizasyon ve Duke'un benzersiz bir şekilde bir araya getirme kapasitesi beni her zaman çok etkiledi."

Sanırım Mingus da sallanmadan oynayamazdı. Mingus at Antibes, Mingus Ah Um ve diğerlerinin şarkılarını dinleyin ve yüksek düzeyde sallanan sesleri duyacaksınız.

Peki Mingus "sadece sallamaktan" başka şeyler istediğini yazarken neden bahsediyordu? Sanırım, ve belki başkaları da aynı fikirde olmayacak, ama sorun değil, Mingus insanların rock'ta genellikle "beat" olarak adlandırılan şeye dair beklentilerinden bahsediyordu, bir şekilde cazın bu 4'e 4 foot'luk sağlam bir yapıya sahip olması bekleniyordu. büyük bir tekdüzelik ve çok az incelikle kutsallık kiliselerinde bulunan türden bir tepinme ritmi. Mingus'un yazısındaki "salıncak"ın önündeki "sadece" niteleyicisi belki de anahtardır. "Swing" çok ince bir şeydir ve herhangi bir ritimden ziyade ritmin nasıl deneyimlendiği ve çalındığı ile ilgilidir. McGregor'un yazdığı gibi, terimi açıklamak çok zor. Ancak cazın önemli bir parçası veya özelliğidir.

Belki de Louis Armstrong'un şu sözü doğrudur: "Sormak zorunda kalırsan asla bilemezsin."

Peki ya Doğaçlama?

"Doğaçlama" terimine bakmak, cazın sıklıkla yanlış anlaşılan bir başka önemli yönüne bakmaktır.

Fordham'ın yazdığı gibi, "caz icracıları, yapı veya teori olmadan serbestçe dolaşırken her şeyi basitçe uydururlar" şeklinde kalıcı bir yanılgı vardır.

Gerçek şu ki, caz müzisyenleri, "canlı" ya da stüdyoda, müzik, yapılar ve teorilerin bütün bir tarihi ile, kafalarında veya listelerde yazılı olarak, aslında o anda oluşturdukları bir performansa girerler. jazz'a dolaysızlığını veren şeydir.

Chris McGregor bunu yukarıda alıntılanan aynı makalede ele aldı: "Caz müziği kendiliğinden olan bir sanattır. Caz icracısı ve bestecisi aynı kişidir ve besteleme ve icra etme eylemleri esasen eşzamanlıdır."

Bazı insanlar bunu sığ müzik yapımına yol açacağını düşünse de, bunun tam tersinin doğru olduğuna işaret ederek devam etti: "Gerçek şu ki, neredeyse inanılmaz bir performans derinliğine sahip müzik yapımına yol açabilir. icracı müzisyenlerin o dönemde düşündükleri derinliğini yansıtır.İçerdiği disiplin (ve adi bir disiplin değildir) müzisyenin en derin müzikal düşünceleriyle sürekli iletişim halinde olması ve bunları her an ifade etme kabiliyetini geliştirmesidir. "

barney rachabane

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwNDI3MTA0/what-is-jazz-aint-no -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8600327e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwNDI3MTA0" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxNTc3MOD aint-no-other-music-like-it.jpg">Ünlü, harika şarkıcı Thandie Klaasen.

" data-full-src="https://images.saymedia-content.com/.image/ar_3:2%2Cc_limit%2Ccs_srgb%2Cfl_progressive%2Cq_auto:eco%2Cw_700/MTc0OTkxNTcxODcwMDk5NDI0/what-is-jazz-aint-no -other-music-like-it.jpg" data-image-id="ci026db1e8600627e0" data-image-slug="what-is-jazz-aint-no-other-music-like-it" data-public-id ="MTc0OTkxNTcxODcwMDk5NDI0" data- data- data-thumbnail="https://images.saymedia-content.com/.image/c_fill%2Ccs_srgb%2Cg_face%2Ch_80%2Cq_auto:eco%2Cw_80/MTc0OTkxMDk5NDI0 aint-no-other-music-like-it.jpg">

barney rachabane

1 / 2

Derin Bir Manevi Deneyim

Bu yüzden bana göre caz bana bu kadar derinden, bu kadar çabuk dokunabiliyor. Cazın iyi çalındığını, özellikle canlı, ama aynı zamanda bir kayıtta dinlediğimde, notalarda ve seslerde sadece bireyin veya bireylerin deneyimlerini değil, aynı zamanda ortaya çıktıkları tarihi de duyuyor ve hissediyorum. insanların yaşam deneyimi.

Graham Lock bunu çok iyi ifade etti: "Yani hala titreşimin peşindeyim, hala bu müziğin bana nasıl ve neden bu kadar derinden dokunabildiğini merak ediyorum. Artık kesin cevaplar bulmayı beklemiyorum, ama öğrendim ki müzik aradığında, sen senin tehlikende görmezden gel."

Veya Sonny Rollins'in Fordham'ın kitabının Önsözünde yazdığı gibi: "Bazen gerçekten iyi bir performansın ortasında olduğumda, aklım fark edilmeden otomatik pilota geçiyor ve kendimi orada öylece dururken cazın ruhu, sanki cazın ruhu gibi buluyorum. , bedenimi işgal ediyor, benim için sadece doğru notayı, doğru cümleyi, doğru fikri ve ne zaman çalacağımı seçiyor. Derin bir ruhsal deneyim."

Caz, tarih ve an çarpıştığında ortaya çıkar ve bu çarpışma seste, sürprizin sesinde yakalanır.

Yukarıdaki Fotoğraflar Hakkında Bir Not

Son yıllarda, Güney Afrika'da bazı harika müzisyenleri dinleme ayrıcalığına sahibim. Sık sık fotoğraf makinemi yanıma almışımdır ve yukarıdaki fotoğrafların hepsi bana aittir. Harika bir fotoğrafçı olduğumu iddia etmiyorum ve tüm fotoğraflar yayınlamak yerine kendi zevkim için çekildi, bu yüzden lütfen kaliteyi bağışlayın!

Biri bu fotoğraflardan birini kullanmayı seçerse, onur duyarım ve daha da fazlası, onları kullandığınızda bana güvenirseniz. Yaparsanız da bilmek isterim.

Yorumlar

M. Davul 19 Nisan 2019'da:

Caz, başka hiçbir müzik türü gibi yaşar ve nefes alır. Başlangıçta, takip edilmesi gereken tüm modern Amerikan müziğinin köküydü. Günümüzde, kendisinin etkilemiş olduğu her şeyin ürünüdür. Daima canlı ve daima akıcı.

Yunanca 30 Nisan 2014'te İngiltere'den:

Bunun için çok teşekkürler!

domh333 29 Ocak 2013'te:

İyi okumalar, keşke caz gitarda daha iyi olsaydım.

Bazı cazlar çok rahatlatıcı, bazıları ise gerçek bir baş ağrısı.

Swing grubum biraz caz çalıyor,

www.dominichalpin.com

Tony McGregor (yazar) 30 Haziran 2011'de Güney Afrika'dan:

John - Gerçekten takdir ettiğim yorum için teşekkürler. Hikayeyi güncelleştirecek daha fazla makalem var. Şu anda yazmakta biraz yavaş olmak - belki de burada yaşadığımız soğuk kış!

Uğradığın için tekrar teşekkürler.

Aşk ve barış

Tony

jtyler 16 Mayıs 2011'de:

Mükemmel makale. Tam paranın üzerindeydi. Sevmediğim tek şey, millerin iki değil, üç nota (anahtarında aşağıda E, D, E) çalmasıydı. İkincisi, bu makale, cazın o zamanlar olduğu gibi bugün artık var olmadığını ima ediyor gibi görünüyor. Bence günümüz cazı ve müzikteki rolü hakkında bir bölüm eklemelisiniz.

Tony McGregor (yazar) 04 Nisan 2011'de Güney Afrika'dan:

Tom - uğradığın için teşekkürler. Yorumunuzu çok takdir ediyorum. Az önce sitenize gittim ve Stumbled! Çok eğlenceli görünüyor ve kulağa hoş geliyor.

Aşk ve barış

Tony

Çelik Tom 02 Nisan 2011'de:

Dang, burada yaptığın oldukça büyük bir yazı. Biri bana sorduğunda genellikle "sallanıyor" derim.

Tony McGregor (yazar) 16 Aralık 2010'da Güney Afrika'dan:

Katie - uğradığın için teşekkürler. Cazın kişinin algısını ve ruhunu değiştirebileceğine katılıyorum. Aslında çok derin bir müzik!

Aşk ve barış

Tony

Katie McMurray 16 Aralık 2010'da Ohio'dan:

Caz dinlemekten her zaman zevk alırım ve şimdi Jazz'ın ne olduğu konusunda daha bilgiliyim. Gerçekten onun gibi başka bir müzik yok. Çok duygulu ve onları değiştiren dinleyicinin kalbi ve ruhuyla bütünleşiyor.

Tony McGregor (yazar) 12 Kasım 2010'da Güney Afrika'dan:

Piotr - Uğradığın ve böyle güzel sözler bıraktığın için çok teşekkürler. Gerçekten çok takdir ediyorum. Ben de bu müziğe aşığım!

Aşk ve barış

Tony

Piotr Yordanov 11 Kasım 2010'da Lübnan'dan:

Vay vay vay vay!!! adamım biliyorum ve piyanoda caz çalıyorum.. Bu soruyu kendime hiç sormadım çünkü bu çok açıktı… ama bu makale çok iyi yazılmış ve bilgi ve fotoğraflarla dolu!!!

Bu çok güzel merkez için çok teşekkür ederim :)

Lee Boole 30 Eylül 2009'da:

Merhaba Tony,

Jazz'ı Avrupa'da gerçekten keşfettim, eğer buraya gelmeyi planlıyorsanız, bunu Haziran civarında yapın, Jazz ralli zamanı, dünyanın sunabileceği en iyi şeylerden bazılarıyla muhteşem bir kaç gün, yine de pek çok Güney Afrikalı harika görmedik burada olsa. yaklaşık iki yıl önce "Misdaad"ın müziğini yazan Alman usta Klaus Doldinger'i görme fırsatım oldu>

William F Torpey 17 Temmuz 2009'da South Valley Stream, N.Y.'den:

Bu merkezden çok keyif aldım Tony. 1930'ların ve 1940'ların müziğini ve büyük caz müzisyenlerinin çoğunu seviyorum. İdolüm Bing Crosby de cazı severdi ve sık sık Louis Armstrong'un övgülerini söylerdi. Şahsen ben net melodili müzikten yanayım. Müzisyen değilim, yazdığınız ayrıntılı açıklamaların çoğu benim üzerimde kaybolmuş olabilir.

James A Watkins 06 Temmuz 2009'da Chicago'dan:

Cazı seviyorum, ancak bir sanatçı olarak kariyerimde rock çaldım. Tüm zamanların en sevdiğim albümü Romantic Warrior.

Tony McGregor (yazar) 01 Temmuz 2009'da Güney Afrika'dan:

Tüm harika yorumlar için teşekkürler - onları içtenlikle takdir ediyorum.

Teresa - Chris benim kardeşimdi.

Barok müziği de severim ve aslında çoğu sabah Barok bir şeyler dinlerim. Şu anda en sevdiğim sabah dinleyişim Jordi Savall'ın Tous Les Matins du Monde film müziği. Harika şeyler!

Barok ve caz arasında kesinlikle benzerlikler var - bahsettiğiniz karmaşıklık ve bence ritmik his ve doğaçlama fırsatları.

Russ - Katılıyorum, asıl mesele cazı (aslında diğer müziklerden) anlamaya çalışmak değil. Arkanıza yaslanın ve seslerin deneyiminin keyfini çıkarın ve anlayış gerekirse gelecektir.

Aşk ve barış

Tony

rezalet 01 Temmuz 2009'da:

Caz harika bir tür ve neredeyse herkese hitap ediyor. Çok ritmik ve çekici. İyi araştırılmış merkez Tony.

Russ Baleson 30 Haziran 2009'da:

Bu harika Tony! İyi yazılmış, harika resimler, mükemmel alıntılar. Bu genellikle ifade edilmesi zor olan formu bir şekilde yakalar. Yakın zamanda keşfettim ki, arkadaşlarımı ilk kez caz deneyimine götürürken, onlara söyleyebileceğim en iyi şey, onu anlamaya çalışmak değil, sadece içine girip tadını çıkarmak ve sonra bir şekilde anlama / duygunun nüfuz etmesiydi. Bunun için teşekkürler.

ESAHS 30 Haziran 2009'da:

"Evet, müziğin ruhumu uyandırdığını duyabiliyorum!"

"Çift beğeni!"

CEO E.S.A.H.S. bağlantı

Sheila 30 Haziran 2009 tarihli The Other Bangor'dan:

Ne kadar canlı ve sürükleyici bir okuma. Güney Afrika caz deneyimi burada canlı bir şekilde canlandırılıyor. Müzisyen Chris bir akraba mıydı?

Cazı çok seviyorum ve zengin ayrıntılara sahip merkezlerinizden çok şey öğreniyorum. Ama senin tutkun yok ve bunun müzikteki saf neşenin bazı önemli anlarını kaçırdığım anlamına geldiğini biliyorum. Ayaklarımı yerden kesen şey, barok müziğin karmaşık kıvrımları - bir konserde dinlemek genellikle beni aynı anda hem ağlatır hem de güldürür. Sanırım caz ile senin için böyle.

Ama aynı zamanda bir tür benzer "olası ifade yelpazesine erişim" olduğundan da şüpheleniyorum>

Bu arada, fotoğraflarınız harika ve merkeze iyi bir katkı sağlıyorlar.

Caz Nedir? Diğer Müziklerden Farkı Nedir?