Gibson Les Paul Studio vs. Standard vs. Epiphone İncelemesi

İçindekiler:

Anonim

Yazar, müzisyen olarak 35 yılı aşkın deneyime sahip bir gitarist ve basçıdır.

Efsanevi Les Paul

Gibson Les Paul'den daha popüler birkaç gitar var. Enstrüman bir Amerikan ikonudur ve Les Paul sesi hemen hemen her müzik türünde itici bir güçtür. ABD'de son derece yüksek mükemmellik standartlarında üretildiler ve Gibson'ın işçiliğe gösterdiği özen, bu muhteşem gitarın tonu, görünümü ve hissinde kendini gösteriyor.

Ancak, böyle elit bir enstrüman ucuza gelmiyor. Yeni bir Gibson Les Paul Standard size büyük miktarda paraya mal olacak ve bu, gitarı birçok hobici ve gelecek vaat eden müzisyen için erişilemez hale getiriyor. Hata yapmayın: Bir Gibson her kuruşuna değer. Ama kendinize bir Gibson Les Paul alacak paranız yoksa ne yaparsınız?

Epiphone yoluna gidebilirsiniz. Epi Les Paul Standard, para için olağanüstü bir gitardır ve bir Gibson'a harcayacağınızın yalnızca çok küçük bir bölümünde gelir. Ama başka bir seçenek var.

1980'lerde Gibson, Les Paul Standardının maliyetinin bir kısmını oluşturan tüm ciltler, dolgular ve diğer parlak şeyler olmadan Les Paul'un bir versiyonunu üretmeye karar verdi. Sonuç, kesinlikle daha az etkileyici bir Les Paul olan ama yine de baştan sona bir Les Paul olan Gibson Les Paul Stüdyosu oldu.

Yıllar geçtikçe, Studio kaliteyi öyle bir noktaya getirdi ki, artık herhangi bir beceri seviyesindeki gitaristler için geçerli bir ikinci seçenek haline geldi. Ve bir Standart için ödeyeceğiniz miktarın yaklaşık yarısı ile bütçe açısından çok daha kolaydır.

Ancak Les Paul Studio, özellikle Epiphone ile karşılaştırıldığında hala iyi bir fiyat etiketi ile geliyor. Bu, birçok gitaristi bir sorunla karşı karşıya bırakır. Parayı bir Gibson Les Paul Standardına mı harcıyorsunuz, biraz tasarruf edip Epiphone ile mi gidiyorsunuz, yoksa farkı bölüp Les Paul Studio'yu mu seçiyorsunuz?

Gibson Les Paul Stüdyosu

Sanırım en başından Les Paul Studio'nun büyük bir hayranı olduğumu söylemeliyim. Bu, otuz yıl boyunca gitar çaldıktan ve hem Gibson'dan hem de Epiphone'dan her türlü Les Paul'u ve yol boyunca birkaç kopyadan fazlasını ele aldıktan sonra vardığım bir sonuç.

Bana göre Les Paul Stüdyosu, Les Paul dünyasında bulabileceğiniz en iyi değerlerden biridir. Standart bir Les Paul'un yaklaşık yarısı ve bir Epiphone'un çalıştırdığının iki katından biraz fazla bir maliyetle, nakit olarak Les Paul tartışmasının ortasına sağlam bir şekilde yerleştirildi.

Peki Les Paul Studio'yu bu kadar büyük bir değer yapan nedir? Başlangıç ​​olarak, Stüdyo, Epiphone'lar gibi bazı dış kaynak fabrikalarında denizaşırı ülkelerde kurulmamıştır. Bu gerçek bir ABD yapımı Gibson ve işçilik ve detaylara gösterilen özen açısından çok şey ifade ediyor.

Bu yazıda Gibson Les Paul Studio'ya bir göz atacağız ve onu yapı, ses ve değer açısından Les Paul Standard ve Epiphone Les Paul ile karşılaştıracağız.

Yıllar boyunca şu anki gitarım da dahil olmak üzere dört farklı Gibson Les Paul sahibi oldum ve sanırım üç veya dört Epiphone Les Pauls. Sizin için doğru seçimin birçok faktöre bağlı olduğunu söyleyebilirim, ancak bu inceleme her şeyi anlamanıza yardımcı olacak.

Bu makale elbette benim görüşlerime dayanmaktadır. Bunu, kendi araştırmanızı yapabileceğiniz ve kendi sonuçlarınızı çıkarabileceğiniz bir başlangıç ​​noktası olarak kabul edin. Ve her zaman olduğu gibi, ürünleriyle ilgili en son teknik özellikler için Gibson ve Epiphone'un web sitelerine bakın.

Les Paul Stüdyosu hakkında daha fazla bilgi

Tonewoods ve İnşaat

Bir Gibson Les Paul Standardı gibi, Studio'nun gövdesi ve boynu maundan yapılmıştır ve tepesi oyulmuş akçaağaçtır.

Epiphone'ların da maun gövdeleri, boyunları ve akçaağaç üstleri vardır, ancak ABD Gibsons ile aynı yüksek kaliteli üstlere sahip değildirler. Bunun yerine, yarı saydam üst modeller, sesten çok görünüm için olan bir akçaağaç kaplamaya sahiptir.

Maun derin, tınlayan bir ton ağacıdır ve Les Paul kükremesinden sorumludur. Ancak daha kalın akçaağaç kapağı olmadan genel ses biraz bulanıklaşabilir. Epiphone Les Paul'un Gibson Les Paul Studio kadar belirgin olmadığını fark edebilirsiniz ve bu büyük bir nedendir.

Gibson LP Standard, Studio'dan daha kalın bir gövdeye sahip mi? Bu çok tartışılan bir konu, ancak genel olarak, aynı yıla ait iki gitarı karşılaştırıyorsanız, yakın olmaları gerekir. Epiphone biraz daha incedir, ancak Gibson Standard ve Studio arasındaki fark endişelenecek bir şey değildir.

50'lerin Les Paul Standardı

Spinditty'den

Manyetikler ve Elektronik

Stüdyo, 490R/498Ts manyetik seti kullanır. Hem '50'ler hem de 60'lar Standardı artık Burstbucker manyetiklerinin varyasyonlarını kullanıyor. Les Paul'um Burstbuckers Artıları kullanıyor ve onları çok sevmeye başladım. Aslında, en sevdiğim Gibson manyetikleri olarak 490R/498T'leri geride bıraktıklarını söyleyebilirim.

Her iki pikap seti de aradığınız dolgun, kalın Gibson tonunu elde edecek ve her ikisi de lead, ritim ve gitarınıza yapmayı planladığınız her şey için netlik ve güce sahip. Burstbuckers'ı severim ama 490R/498T setiyle ilgili hiçbir şikayetim olmadı.

Temel Epiphone Les Paul Standard ile bir çift Epiphone Alnico Classic humbucker'a sahip olacaksınız. Bunlar, bu fiyat aralığındaki bir gitarda iyi manyetiklerdir, ancak her iki Gibson setinde de mum tutmazlar. Bu Epiphone'u kötü yapmaz. ABD yapımı Gibsons'ın nasıl parladığının bir başka örneği.

Ancak, Les Paul PlusTop PRO ve Les Paul Custom PRO gibi üst düzey Epiphone'lar, yükseltilmiş ProBucker manyetiklerine sahiptir. Bana göre, Gibson manyetikleriyle aynı seviyede olmasalar da, eski Alnico Classic'lerin çok üzerindeler.

Epiphone Les Paul Standard PlusTop PRO

Klavye Malzemeleri

Klavye tonu, bugünlerde Gibson için hassas bir konu. Birçok gitar üreticisi gibi onlar da ton ağacı ithalatına ilişkin giderek katılaşan bazı düzenlemelerin etrafında sessizce ilerliyorlar.

Kaliteli gül ağacı, özellikle klavyeler söz konusu olduğunda, uzun zamandır harika bir ton için bir bileşen olmuştur. Ancak yüksek kaliteli gül ağacı bulmak giderek zorlaşıyor ve Gibson, diğer malzemeleri tedarik etmek için bazı adımlar atıyor.

Epiphone'lar klavyelerinde hala gül ağacı kullanıyor, ancak bu, yalnızca birkaç yıl önce ABD yapımı Gibsons'ta göreceğimiz zengin, derin ağaç değil. Gibson LP Standard, en azından şimdilik, klavyesi için hala kaliteli gül ağacı kullanıyor.

Studio Gibson için birkaç yıl önce bir g ranadillo klavye ile deneyler yaptı. Granadillo da ne böyle? Bakmak zorunda kaldım, ama görünüşe göre aynı özelliklerin çoğuna sahip oldukça iyi bir gül ağacı ikamesi. Gibson ayrıca gül ağacı yerine pişmiş akçaağaç deniyordu.

Neyse ki, gülağacına geri döndüler, böylece aynı harika klavyeyi bir Les Paul Studio'dan bekleyebilirsiniz ve Standart sürümde görürsünüz. (2016 Studio Faded'imdeki klavyenin geçmişte sahip olduğum LP'lerdeki klavyelerden biraz daha ince göründüğünü not edeceğim.)

Ama ya daha eski bir model düşünüyorsanız? Gibson'ın son birkaç yıldır yürütmekte olduğu bu ton ağacı deneylerinden bazılarına gelince, tarih yargılayacak. Ancak, kulağa hoş gelmediğini düşünmeselerdi kullanmazlardı ve oyuncular pişmiş akçaağaçtan ziyade granadillo klavyeleriyle daha mutlu görünüyorlar.

Benim düşünceme göre, pişmiş akçaağaç yerine granadillo yerine daha doğrudan gül ağacını tercih ederim. Pişmiş akçaağaç, bir Les Paul için biraz fazla parlak görünüyordu.

Ses

Peki hangisi kulağa daha iyi geliyor, Standart mı Stüdyo mu? Onları ayırt edebilir misin? Ses ve ton çok öznel şeylerdir. Bunun için benim veya bir başkasının sözünü almak yerine, kendiniz karar verin. Dışarı çıkın ve her iki gitarı da çalın ve sonra geri dönün ve yorumlarda ne düşündüğünüzü bana bildirin. Hangisi daha iyi geliyor?

Epiphone'a ne dersin? Bir Gibson kadar iyi gelmeyeceğini zaten biliyorsun, ama fena mı? Yine bu sorunun cevabı oyuncunun zevkine bağlı. Bana göre Epiphone Les Paul, kulağa makul olmaktan daha iyi geliyor. Kulağa hoş gelen bir gitar ama onu bir Gibson ile karşılaştırmak adil değil.

Epi ile duyduğum temel fark, özellikle alt notalarda netlik eksikliğidir. Tonewoods'a ve maunun alt uçta patlamasını önlemeye yardımcı olan akçaağaç şapkaya geri döndük. Ancak Epiphone'lar kesinlikle kulağa kötü gelmiyor ve fiyatına göre sesleri bir pazarlık. Bulacağınız bir Gibson Les Paul'a en iyi alternatifler arasında bence.

Estetik

Gibson Les Paul Standard güzel bir gitardır. Les Paul Studio'nun amacı, Standard'ın birçok süslü bölümünü atlayıp fiyatı düşürmekti. Bu yüzden ona Stüdyo diyorlar - çünkü onu çirkin bir gitar çaldığınızı kimsenin bilmediği stüdyoda kullanıyorsunuz ve güzel Les Paul Standard'ınızı sahne için saklıyorsunuz.

Les Paul Studio, gövde ve klavye etrafındaki bağlamadan vazgeçer. Geleneksel Les Paul kontrolleri yerine Gibson'ın hız düğmelerini bulacaksınız. Geçmişte Studios, daha az güzel akçaağaç ve düz renk kaplama kullanmak yerine, Standartlarda bulacağınız hoş yarı saydam akçaağaç üstlerine sahip değildi.

Bu artık doğru değil. Aslında, düz renkleri tercih ettiğimi kabul etsem de, bu yılki Studio'daki Smokehouse Burst bitişi, bir Studio'da gördüğüm en iyi patlamalardan biri.

Görünüşe göre Les Paul Studio kesinlikle çirkin bir gitar değil ve birçok oyuncu (ben dahil) onları tamamen muhteşem buluyor. Klasik bir Les Paul olmayabilir ama yine de oldukça keskin görünüyor..

Epiphone'a ne dersin? Epiphone Les Paul, iyi görünmek için elinden geleni yapıyor ve umarım bu, onun bir Gibson olmadığını unutmanıza yardımcı olur. Gibson Les Paul Standard görünümünü elde etmek için çok daha ucuz yöntemler kullanarak bunda da iyi bir iş çıkarıyor.

Epifonlar güzel gitarlardır ve ortalama bir insan Epi LP Standardı ile Gibson arasındaki farkı bilemez. Sadece televizyonda gördükleri diğer gitarlara benzeyen bir gitar çaldığınızı bilecekler.

Epiphone tam olarak bunu hedefliyor ve Epiphone Les Paul Standard'ı bu kadar olağanüstü bir değer yapan şeyin büyük bir kısmı.

Yeni Les Paul'unuzu Nasıl Seçersiniz?

Peki Gibson Les Paul Studio, Standard, Faded ve Epiphone Les Paul arasında nasıl seçim yaparsınız? Nakit paranız varsa, kararınız verilmiştir. Tabii ki, Les Paul Standardı ile gitmeniz gerekiyor. Gerçekten paranız varsa, Les Paul Custom'a gidin. Custom, Les Paul kadrosundaki astır, ancak bu başka bir zamanın konusu.

Mümkün olan en düşük maliyetle gerçek bir Gibson almak istiyorsanız, Les Paul Faded'e gidin. Nispeten küçük bir nakit farkı için bir Epiphone'un üzerinde büyük bir adım. Bu gitarın buradan nereye gittiğini görmek beni heyecanlandırıyor ve eğer stüdyoyu para için alabileceğiniz en iyi Les Paul olarak yerinden edebilirse.

O zamana kadar en iyi değer, bir kez daha söylüyorum, Studio. Kulağa inanılmaz gelen güzel bir gitar ve bir Standardın fiyatının yarısı kadar bir fiyata geliyor. Bu çok önemli ve kendi değerlerine göre bir klasik haline geldi.

Sonra Epifon var. Epi LP Standard, para için harika bir gitar, ancak Gibson ile aynı ligde değil. Epi Les Paul Custom benzer bir hikaye, sadece daha güzel. Orta seviyede bir oyuncuysanız veya hayatında gitar dışında para harcayacak daha iyi şeyleri olan bir hobiciyseniz, Epiphone'da kesinlikle yanlış bir şey yoktur. Çoğu durumda, Epiphone Les Paul gerçekten en iyi seçenektir.

Yapabileceğiniz bir seçim var: Gibson Les Paul Studio, Standard, Epiphone Les Paul Standard veya yeni Gibson Les Paul Faded? Bu harika bir problem ve umarım bu makale seçim yapmanıza yardımcı olmuştur.

En İyi Les Paul?

Yorumlar

DaveK1661 24 Kasım 2019'da:

Yıllarca Epi LP100 oynadım. Epiphone olarak, düşük seviye bir gitar, gerçek bir başlangıç ​​baltası. Yükseltmeye karar verdiğimde, en son Epiphone Customs'ı ve Les Paul 50'nin haraçını denedim. Epi gerçekten çok güzeldi, çok iyi görünümlü bir gitar yaklaşık 500 dolar, Gibson Tribute modeli ise 800 dolar civarındaydı. Amerikan yapımı bir Les Paul'e binebileceğiniz kadar soyulmuş ve gerçekten ağır, neredeyse 9 libre. 490/498 pick-up'larla kuruldu ve süper lüks bir gig bag (sert kabuklu kılıf yok) ile birlikte geldi. Sesi bir Orange Crush 20RT (benim pratik amfi seçimim) ile karşılaştırırken Gibson ile gitmek zorunda kaldım. Gibson'ın sesi bana alt tarafı çamurlu ve üst tarafı teneke gibi gelen Epi'ye kıyasla daha dolgun ve net geldi. Bence (sadece benim tahminim) fark Gibson'da daha iyi elektronik. Bazı insanlar 490'ların hayranı değiller ama bana göre kulağa harika geliyorlar - kesinlikle Epiphone'un kullandığından daha iyi. Les Paul oynamak istiyor ama para sıkıntısı çekiyorsanız, 2016 veya 2017'den iyi kullanılmış bir Tribute modeli aramanızı öneririm. Sadece benim fikrim, paylaşmak istedim.

Gitar Gopher (yazar) 19 Ekim 2019'da:

@HalfNoteMan - Gibson'ın 2019 modelleriyle gittiği yönü beğendim, ancak son birkaç yılda ertelenen birçok insanı geri kazanmadan önce hala gidecekleri çok az yolu olduğunu düşünüyorum. İkonik modellerine (sadece birkaç varyasyonla) bağlı kalmaları ve fiyatı kontrol altında tutmaları gerektiğini düşünüyorum ve bu yıl bu yönde büyük bir adım atmış görünüyorlar.

Yarım NotAdam 16 Ekim 2019'da:

Tribute's, Studio, Classic'ten 2019 serisi hakkındaki düşüncelerinizi duymayı çok isterim. Şahsen gördüğüm birkaç klasik süper ağır modellerdi.

Markayı aşabilirseniz iyi yapılmış ve kaliteli bileşenlere sahip bir Tokai düşünüyorum.

Pedro Cardoso 25 Eylül 2019'da:

Merhaba,

4 ay önceki son yazımda, benim için doğru Les Paul Studio'yu seçmekte zorlanıyordum.

Mağaza dv247 (müzik mağazası) Gibsons'ta büyük satışlar yaptı ve 2016 Studio'yu 722 £, 2017'yi 779 £ ve 2014 Premium'u 699 £ ile aldılar.

2016 motelini alacaktım ama sonunda daha ucuz olanların hepsi tükendi ve 2017'yi 779 £'a aldım.

Siyah olarak aldım ve kahverengi bir hard case ile birlikte geliyor.

Kesinlikle onu seviyorum. Gitarın neredeyse 1200£'luk RPP değerinde olup olmadığından emin değilim ama 780£ için gerçekten iyi bir anlaşma yaptığımı düşünüyorum.

Amp'ime takılıyken kulağa harika geliyor.

Gerçekten sevmediğim tek şey, single coil modundaki ses. Gitarın Strat'taki gibi parlak bir sese sahip olmasını bekliyordum ama çok donuk ve çamurlu.

Bobin bölünmesini gerçekten umursamıyorum; gitarla birlikte gelen bir şey, ama ben onu istemem.

Bu gitarı Gibson humbucker'larının gücünü ve melodisini kullanmak için aldım. Ve kesinlikle parlıyorlar.

Gitar Gopher (yazar) 29 Nisan 2019'da:

Merhaba Pedro - Studio Pro'nun itme/çekme bobini bölmesine ve biraz farklı donanıma sahip olduğuna inanıyorum. Bunların hiçbirinin benim için önemli olacağını sanmıyorum.

Yakın olmalarına rağmen BurstBuckers'ın daha fazla çıktıya sahip olduğundan emin değilim. (Gibson manyetiklerinin göreli çıktısını gösteren arayabileceğiniz grafikler vardır). Bana daha açık geliyorlar ve daha belirgin tizleri ve ortaları var gibi görünüyorlar, bu da onları daha fazla çıktıya sahip gibi gösterebilir. 490R/498T biraz daha karanlık geliyor.

Bu sadece benim görüşüm. 490R/498T setiyle Les Pauls'e sahibim ve şu anda 2016 Faded with the BurstBuckers'a sahibim.

Yapmanız gerekenlere gelince, BurstBuckers'ı daha çok seviyor gibisiniz ama ikinci kez kendinizden şüpheleniyorsunuz çünkü oyun tarzınız için 490R/498T manyetikleri daha çok sevmeniz gerektiğini düşünüyorsunuz. Size sadece şunu söyleyebilirim, 490R/498T'li eski Stüdyoları sevsem de metal ve hard rock için BurstBuckers'ta asla hayal kırıklığına uğramadım. 490R/498T'ler hard rock için "daha iyi" mi? Meh, belki, biraz daha orta/düşük odaklı oldukları için, ama kesinlikle bu konuda endişelenmem için yeterli değil.

O yüzden sanırım verebileceğim en iyi tavsiye bu. Studio Pro 2014'teki BurstBuckers'ı beğendiyseniz, işi hard rock için halletme konusunda endişelenmem. Benimkini bir Marshall DSL veya Peavey 6505'ten geçirdim ve kulağa harika geliyor.

İkisi de harika gitarlar ve ben de seçim yapmakta zorlanırım. Kararınız için iyi şanslar!

Pedro Cardoso 28 Nisan 2019'da:

Merhaba,

Makaleniz için teşekkürler. Bu konudaki en iyi makalelerden biridir.

sana bazı sorularım var.

Yeni bir Gibson Les Paul Studio satın alacağım ve bir LP Studio 2016 ve bir LP Studio 2014 Pro üzerinde inanılmaz bir anlaşma buldum.

Sorularım:

1 - Pikaplar dışında, birini diğerine tercih etmenizi sağlayacak bir fark var mı?

2- 2011 yılında 1 yıl sonra sattığım bir Gibson Les Paul Worn Brown aldım. Gitarı ve manyetikleri sevdim (Burstbucker Pro). Köprüde bir Burstbucker pro olduğu için 2014 Pro ile gitmeli miyim?

3- 2016'da sahip olduğumla aynı olan bir Gibson LP Faded denedim ve Studio 2016 T olarak 490R ve 498T olan Gibson LP Tribute 50s ile karşılaştırdım.

Garip bir şekilde Faded'i daha çok sevdim, çünkü burstbucker'lar çok daha fazla çıktıya sahipti.

Okuduklarıma göre, 490 serisi bozuk ve agresif ses için çok iyi, peki nasıl olur da burstbucker'lar çok daha güçlüydü?

4 - Son olarak, rock ve hard rock oynamayı seviyorum. Bunun için hangisi daha iyi?

Bunu okuduğunuz için çok teşekkürler.

Saygılarımla,

Pedro

Gitar Gopher (yazar) 21 Şubat 2019'da:

@Jorge - 2016 yılında bir Epiphone PlusTop PRO satın alma niyetiyle bir gitar dükkanına girdim ve bir Gibson LP Studio Faded ile çıktım. Bugün aynı kararı vermezdim. 2016, Faded LP'ler için harika bir yıldı, ancak o zamandan beri fiyatları arttı ve randevuları düştü.

Gibson hala aynı Faded Studio'yu 2016'da olduğu gibi aynı fiyat noktasında üretiyorsa, Epiphone yerine tavsiye ederim. Halihazırda 1000 doların altında, muhtemelen Epiphone'a bakıyor olurdum ve bunda yanlış bir şey yok.

benim fikrim tabi.

Jorge Saldana 20 Şubat 2019'da:

Les Paul stüdyosunun solması satın almayı seviyorum, ancak bütçem bunu yapmama izin vermiyor Param için Epi les Paul standardını seviyorum

David Hutchinson 23 Aralık 2018'de:

Bu çok salyası akan bir fanboy fişi. Sıradan, iyi topuklu olmayan oyuncuların çoğu, bütün bir Les Pauls veya Epiphone deposuna veya sizin söylediğiniz gibi A/B şansına sahip değildir. Bütün bu Gibson BS sadece Hype. Harley Benton Les Paul tiplerime bağlı kalacağım. Aslında Harley Benton, temel nitelikleri ve parçaları yükseltmeniz ve gitarı kendinize ait hale getirmeniz için bir şans sunan müzisyen arkadaşıdır. Yerleşik markalar pahalıdır.

Robb 07 Mayıs 2018'de:

Stüdyolar feci boyun arızalarına eğilimlidir.

Yıllar boyunca çeşitli "kapak" gruplarında çaldım ve az sayıda gitar çaldım. Epiphphones'un bir titremesine yerleştim.

Ana baltam oldukça değiştirilmiş bir Genesis. Sadece doğrudan yukarıdan görülebilen özel yapım bir pre amfi kurdum, ihtiyacım olan her sesi alabildiğim bobin ayırma manyetikleri ile birlikte. Gitarları değiştirmeden çok aşırı ses değişiklikleri yaptığım için dublaj yapmakla bile suçlandım.

Tabii ki, ucuza gitar arayan biri, onu söküp yeniden kablolamak için 500 veya 600 daha harcamaz. Ancak, dışarı çıkma konusunda ciddi olan yeni başlayanlar için, Epi'ye 4 veya 5 banknot ve cesarete 4 veya 5 banknot daha düşürmenin çok daha akıllıca bir seçim olduğunu söylüyorum. Özellikle de o Stüdyoda önümüzdeki 4 yıl içinde boyun ve/veya mesnedi 5 veya 6 kez tamir etmek zorunda kalacağınız için.

Ve şuna bir bakın, birkaç yıl önce, Genesis'i yeniden taktırdığımda, klavye kaplamalarını klasik Epi iki ton tipiyle yeniden yaptırdım ve mesnede Epi çiçeğini ekledim. Yani şimdi türünün tek örneği.

Yani hepsini tek seferde yapsaydım 3K harcamış olabilirdim. İnanılmaz derecede çok yönlü, dayanıklı ve benzersiz bir gitar için fena değil

radikal yanılsama 20 Nisan 2018'de:

1990 Gibson Les Paul stüdyom vardı. Başlık çatladı ve tamir ettirdim. Bir yıl sonra tekrar çatladı, tekrar tamir ettirdim ama yapan kişi işini iyi yapmadığı için tekrar çatladı. Bu noktada yedek bir Gitara ihtiyacım olduğuna karar verdim ve bir Epiphone Les Paul Standard Top Pro aldım. 600$'a bu gitarın kalitesi inanılmaz. Güzel görünüyor ve kulağa hoş geliyor. Günümüzün LP Studio modelleri, kalite olarak sahip olduğum 1990 modelleriyle kıyaslanamaz. Bu, dekoratif ciltleme dışında, bir LP Standardı ile AYNIDIR. Aynı donanım, manyetikler, ahşap damarı gösteren yarı saydam kaplama vb.

O zamandan beri Les Paul stüdyosunda mesnedi tamir ettirdim ve bu, bölgedeki en iyi gitar tamircisi tarafından yapıldı. Şimdi beş yıldır duruyor ve gitar aldığım günkü kadar iyi geliyor. Ancak, o zamandan beri Les Paul stüdyosunda mesnetini tamir ettirdiğim Apple ph'den çok memnunum ve bu, bölgedeki en iyi gitar tamircisi tarafından yapıldı. Şimdi beş yıldır duruyor ve gitar aldığım günkü kadar iyi geliyor. Ancak Epiphone Standard Top Pro'dan çok memnunum. Uzman bir müzisyen muhtemelen sesteki bazı farklılıkları seçebilse de, bunun elde edebileceğiniz gerçeğe en yakın şey olduğunu söyleyebilirim. Ve bununla bir Amerikan versiyonu arasındaki ton farklılıkları, bunun kulağa kötü geldiği anlamına gelmiyor, sadece biraz farklı. Canlı bir Les Paul isteyen ama 2000$'lık Gibson gitarına zarar verme veya kaybetme riskini almak istemeyen birine Epiphone'u şiddetle tavsiye ederim. Şimdi, Amerikalıyı evde ve/veya stüdyoda tutuyorum ve sahnede yanımda getirdiğim Epiphone

Gitar Gopher (yazar) 29 Temmuz 2017'de:

@Eli1109: Bütçeniz varsa, bir Gibson Les Paul Studio'ya başlamanın yanlış bir tarafı yok. Harika bir gitar - kulağa harika geliyor ve çalması kolay. Yeni başlayanlar için iyi bir şey olan karmaşık bir köprüye sahip bir gitarda olduğu gibi kurulum baş ağrısı yok. Biraz ağır ama çok da önemli değil.

Genelde 200 - 300 $ aralığındaki gitarları tavsiye etmemin nedeni, çoğu yeni başlayanın ilk gitarda 1500 $'ı düşürmeye istekli olmaması veya yapamamasıdır.

Ama yapabilirsen, git! Harika bir gitar.

Eli1109 28 Temmuz 2017'de:

Merhaba. Sonunda herkesin kişisel zevkine ve bütçesine bağlı olduğunu biliyorum. Ancak sormak istiyorum, hiç gitar çalmamış veya başka bir enstrüman çalmamış ve öğrenmek isteyenler için Gibson Les Paul Studio'yu tavsiye eder misiniz?

Gitar Gopher (yazar) 26 Şubat 2017'de:

Merhaba Chibson. Estetiğin (ciltleme, renkler, düğmeler vb.) yanı sıra en belirgin fark açık bobin humbucker'lardır. Aynı alıcılar, ancak açık bobinler biraz daha sıcak ve belki de daha parlak bir ses olma eğilimindedir. Umarım yeni gitarını seviyorsundur!

chibson 25 Şubat 2017'de:

Elimde bir Les Paul Tribute Gold top 2016 var. Bunu para için harika bir gitar olarak görüyorum. 2017 modelleri için benimkini 100 indirimle aldım. Tavsiye ederim ama stüdyo modeliyle arasındaki fark nedir?

Gitar Gopher (yazar) 20 Kasım 2016'da:

Merhaba CyberReLoad: Bir çok insanın tonewoodlar hakkında böyle söylediğini duydum ve buna katılmıyorum. Deneyler yaptığını iddia eden insanlar olduğunu biliyorum ama ben kulaklarıma güvenmeye devam edeceğim. Ahşabın hem akustik hem de elektro gitarların sesinde çok önemli bir bileşen olduğunu düşünüyorum.

CyberReLoad 19 Kasım 2016'da:

ton ahşap tartışması öldü. sağlam gövdeli eletrik gitarların sesi ahşaptan kaynaklanmaz veya etkilenmez, bu diğer her şeyle ilgilidir, yapı, pups/brigde/vb. Youtube'daki WillsEasyGuitar ve Scott Grove, ton ahşabı ve eletrik yekpare gövde gitarlarını oldukça iyi bir şekilde çürüttüler.

Eskiden les paul istememin tek nedeni ton ahşabına inanırdım. şimdi bir les paul'um var ve onu seviyorum ve her gün çalıyorum ama artık karakteristik seslerin ahşaptan değil, diğer her şeyin tasarımından geldiğini biliyorum..

Gitar Gopher (yazar) 12 Ekim 2016'da:

Merhaba Rick. Geçen hafta tam da bu konu hakkında bir yazı yazmıştım. IMO, ton ağaçları kesinlikle önemli. İşte tüm düşüncelerim: https://spinditty.com/instruments-gear/Do-Tonewood…

Rick Herron 11 Ekim 2016'da:

Burada bir şeyler yanlış. Okuduklarıma göre, Tone-wood'ların kendileri, bilimsel olarak, elektrikli bir katı gövdeli gitarın ton karakterine katkıda bulunmuyor. Aksi kanıtlanmadıkça bu incelemenin öncülü yanlıştır. Acı çekebilen akustik gitarlardır. İnşaatın başka önemli avantajları, dezavantajları vardır. Bu tartışma yıllardır sürüyor ve bu nedenle Fender Strats ve Teles gibi katı gövdelerde elektronik, manyetikler ve donanımın değiştirilmesi bu kadar çok Partscaster yaratılmasına izin verdi.

Gitar Gopher (yazar) 12 Şubat 2016'da:

Merhaba TTC12! O dönemin birkaç Stüdyosuna sahibim ve harika gitarlar olduğuna katılıyorum. Tasarımı birkaç yıl önce değiştirdiler, ancak 2016'da o gitarları bu kadar harika yapan birçok özelliğe geri dönmüşler gibi görünüyor.

TTC12 11 Şubat 2016'da:

2004 stüdyom harika bir gitar. Özel, Deluxe ve Standartlara sahibim - stüdyo bunlardan herhangi biriyle takılabilir. LPJ de harika. Cidden bunlardan birini istiyorum.

Gitar Gopher (yazar) 28 Mayıs 2015'te:

Bu ilginç, Pocono Foothills. Onlara bir e-posta gönderirseniz Gibson size biraz bilgi verebilir mi diye merak ediyorum.

John Fisher 27 Mayıs 2015'te Easton, Pennsylvania'dan:

1983'te bir Les Paul Stüdyosu satın aldım. Sahip olduğum şeye benzediğinden beri hiç görmedim. Hatta benimkine benzeyen birinin resmini bulabilir miyim diye internette arama yapmaya çalıştım ve hiçbir şey bulamadım.

Gitar Gopher (yazar) 19 Nisan 2015'te:

Ses harika CEe! Harika bir gitar tebrikler!

CEe 18 Nisan 2015'te:

CaramelBurst….2013'te bir LP Studio Deluxe II var. Tanıdığım bir adam (eskiden Gibson Custom Shop'ta çalışıyordu) benim için biraz çalıştı. Üzerinde bir alev tepesi görünce şaşırdı….bir kurulum yaptıktan sonra (bir kemik somunu dahil), onu 2015 LP Classic'e karşı koydum. Klasik olan adam hemen 1500 dolar teklif etti (900 dolar ödedim)…….Hala bende :-)

Gitar Gopher (yazar) 13 Ocak 2015'te:

Belki, mpc. Bir Epi LP'nin başlığı altında gerçekten neyin gizlendiği konusu sıklıkla tartışılır. Epi, Lp Standartlarının akçaağaç üstleri olduğunu söylüyor, bu benim için işe yarıyor. Ancak, kesinlikle bir Gibson'da bulacağınız kalın, oymalı akçaağaç şapkalar değiller. Belki üst düzey Epis'ten bahsetmiyorsanız.

IMP, bu sevdiğiniz bir gitarı çalmak ve teknik özellikler ve itibar hakkında endişelenmemek için daha fazla neden.

mpc 13 Ocak 2015'te:

Yanılıyorsun! Bazı Epi Les Pauls oymalı bir akçaağaç tepesine sahiptir!

Gibson Les Paul Studio vs. Standard vs. Epiphone İncelemesi