Les Paul vs. Stratocaster: Fark Nedir ve Hangisi Daha İyi?

İçindekiler:

Anonim

Yazar, müzisyen olarak 35 yılı aşkın deneyime sahip bir gitarist ve basçıdır.

Les Paul Tasarım ve Özellikleri

İşte geleneksel Les Paul tonewood ve yapı profili:

Ünlü Les Paul Oyuncuları

Les Paul Sesi

Les Paul ve Strat'ın her biri, deneyimli gitaristlerin tanımayı öğrendiği kendine özgü bir sese sahiptir. Ayrıca, her birini taklit etme konusunda harika bir iş çıkaran birçok gitar var. Peki Les Paul Sound'un ayırt edici özellikleri nelerdir? Les Paul'un, Strat gibi, tonlarını etkileyecek bir dizi manyetikle donatılabileceğini unutmayın, ancak burada bazı genellemeler var.

Bir çift humbucker ve maun gövdesi sayesinde Les Paul, basta ağır ama aynı zamanda eklemli olan kalın, zengin bir tona sahiptir. Köprü manyetiği tipik olarak temiz bir gitar amfisi aracılığıyla sıcak, eski bir sese ve biraz bozulma eklenmiş hoş, kalın bir çatırtıya sahiptir. Sap manyetik, temiz çalındığında yuvarlak ve sıcaktır ve arkasında küçük bir bozulma ile muazzam bir sürekliliğe sahiptir.

Les Paul '50'ler Standardı

Çamurluk Stratocaster

Fender Stratocaster, kızılağaç veya bazen dişbudak gibi daha parlak ağaçlardan yapılmış gövdesiyle Les Paul'den çok daha ince bir gitardır. Gülağacı veya akçaağaç klavyeli, cıvatalı akçaağaç sapa sahiptir.

Spinditty'den

Stratocaster kulağa daha ince geliyor ama Strat sevenler için bu kötü bir şey değil. Efsanevi Strat sesi, Les Paul sesinden daha keskin ve başlı başına çok farklı.

Strat'ların genellikle üç alıcısı vardır. Klasik Strat tasarımında üç adet tekli bobin (SSS) bulunur, ancak bunlar HSS Strat'ta olduğu gibi bir humbucker'da da yaygın olarak bulunur. 5 yollu bir anahtar, manyetikleri birkaç farklı kombinasyonda etkinleştirir ve seçici anahtarın her konumu, blues'tan rock'a ve tavuk toplama ülkesine kadar benzersiz bir ses sunar.

Bu şekilde, bir Strat, Les Paul'e kıyasla daha çeşitli ton olanakları sunar.

Bir Strat'taki donanım, bir Les Paul'den biraz daha karmaşıktır. Stratlar, vibrato özellikli köprülere sahiptir. Bu ilginç bir etki olabilir, ancak aynı zamanda bakım ve kurulum söz konusu olduğunda istikrarsızlığın ayarlanmasını ve biraz ekstra TLC'yi de hesaba katabilir.

Olumlu tarafı, bir Strat üzerinde çalışmak genellikle bir Les Paul'den daha kolaydır. Örneğin, bir Les Paul'ün boynunu değiştirmek, profesyonel bir luthier tarafından çalışmayı gerektirir, burada bir Strat boynunu birkaç dakika içinde kendiniz değiştirebilirsiniz.

Stratocaster'ı Seçmek için 5 Neden

Eşit süre için Fender Stratocaster oynamak için en iyi sebeplerden bazıları burada. Daha önce olduğu gibi, bunların sadece benim görüşlerim olduğunu unutmayın. Kendi araştırmanızı yaptığınızdan ve kendi sonuçlarınızı çıkardığınızdan emin olun.

Les Paul - Stratocaster SSS ve Özeti

Strat'ın Les Paul ile nasıl karşılaştırıldığına dair bazı sorularınız mı var? İşte bazı cevaplar:

Bir Strat, Les Paul gibi ses çıkarabilir mi?

Gürültülü manyetikler takarak Stratocaster'ınızın sesini biraz daha Les Paul gibi yapabilirsiniz. Sesi daha da yakınlaştırmak için bir EQ pedalı kullanabilir ve amfi ayarlarınızda arama yapabilirsiniz. Ancak, her iki gitarın da tam olarak diğeri gibi ses çıkarmasını sağlamak zordur. Ne yaparsanız yapın, Strat'ınız yine de çoğunlukla bir Strat gibi ses çıkaracaktır.

Les Paul oynamak Strat'tan daha mı kolay?

Her gitar için çok farklı sap şekilleri olduğu için bu soruyu evrensel olarak yanıtlamak zordur. Her iki gitarı da çalmak kolay olurdu. Les Paul biraz daha ağırdır ve bu, daha küçük oyuncular veya sırt sorunları olanlar için oynamayı zorlaştırabilir.

Stratocaster veya Les Paul: Yeni başlayanlar için hangisi daha iyi?

Yeni başlayanlar için genellikle Les Paul tarzı bir gitar, özellikle Les Paul Special II'yi öneririm. Sabit bir köprüsü ve humbucker manyetikleri var, bence yeni başlayanlar için hayatı biraz daha kolaylaştırıyor. Bununla birlikte, Stratocaster tasarımını tercih ederseniz, Squier Affinity Strat da iyi bir seçimdir.

Les Pauls neden Stratocasters'dan daha pahalı?

Strat'lar, inşası ve montajı nispeten kolay olan oldukça basit gitarlardır. Öte yandan Les Pauls, oymalı üstler ve dik yakalar gibi inşaatı biraz daha emek yoğun hale getiren özelliklere sahiptir. Bu, Les Pauls'ün mutlaka daha iyi olduğu anlamına gelmez. Sadece farklı.

Fender ve Gibson arasındaki fark nedir?

Gibson ve Fender gitarları tipik olarak ölçek uzunluğu, ton ağaçları, yapı tasarımı ve alma türü dahil olmak üzere birkaç önemli farklılığa sahiptir. İşte Gibson ve Fender arasındaki ortak farkların ayrıntılı bir listesi

Hangi Gitar Size Göre?

Her iki gitarın da diğerinden daha iyi olduğunu söylemek gerçekten zor. Les Pauls, her tür müzik için harika, kalın bir sese sahip ağır gitarlardır. Strat'lar, her tür müzik için harika, daha geniş bir ses yelpazesine sahip daha hafif gitarlardır. Her ikisi de iyi yapılmış ve çeşitli güzel yüzeylere sahiptir. Her iki gitar da değerlerini yıllarca koruyacak. Yani gerçekten, hangisinin en iyi olduğu sorusu oyuncuya aittir.

Bir süre etrafta dolaştıktan sonra, kendinizi mükemmel sesinizi bulmak için bir kampa ya da diğerine çekilirken buluyorsunuz. Les Paul'ün derin tonu veya Stratocaster'ın yırtıkları: seçim nihayetinde sizindir ve en iyi yanı, yanlış cevap olmamasıdır.

Seçiminizi nasıl yaparsınız? Artık aralarındaki temel farkları bildiğinize göre, gidin ve her birini oynayın. Elleriniz ve kulaklarınız karar versin. Saygı duyduğunuz ünlü müzisyenleri dinleyin ve tonal büyülerinin nereden geldiğini anlamaya çalışın.

Ve bunun hakkında düşündüğünüzde, bunların hepsi bir tür hileli soru. Les Paul veya Stratocaster: Hangi Gitar Size Uygun? İkisine de ne dersin! Unutmayın, aynı anda yalnızca bir gitar çalabiliyor olsanız bile, istediğiniz kadar gitara sahip olabilirsiniz!

Yani, bu makale şu ana kadar benim fikrimle ilgiliydi. Diğer gitaristler ne düşünüyor? Aşağıdaki ankete göz atın ve oy vermek için bir dakikanızı ayırın. Bu güncellemeyle birlikte 10.000'den fazla oy kullanılmış ve bu iki muhteşem gitar arasında bir uçurum var!

Gibson Les Paul vs Fender Stratocaster

Bu içerik doğru ve yazarın bilgisi dahilinde doğrudur ve kalifiye bir profesyonelin resmi ve kişiselleştirilmiş tavsiyesinin yerini alması amaçlanmamıştır.

Yorumlar

Mike S. 03 Eylül 2020'de:

Strat ve LP arasındaki tüm farklara katılıyorum ve bu yüzden her birinin ve şubenin (SG'ler, TELE'ler)….ve diğer markaların (PRS, vb.) birkaç farklı modeli var.

Dikkate alınması gereken bir şey (daha önce bahsedilen)….gelecekteki sorunlar/sorunlar:

Strat- Trem sistemi, belki pot sorunları, manyetikler, anahtar, aşınmış/kötü somun….sizin, gitarist arkadaşınızın (para, parça) veya Luthier'in (hizmetler için daha fazla maliyet) kolayca tamir edilmesi

Les Paul- Minus the Trem, aynı sorunları yaşayabilirsiniz, ancak taşıma sırasında veya çantanızı hafifçe düşürürken bile Boyun sorunuyla (başlığın kırılması) kötü şöhretlisiniz! ….Profesyonel düzeltme, Büyük maliyet, baş ağrısı!

Donanımınız konusunda kabaysanız, bu daha sonra yolun aşağısında daha erken olabilir.

Bir Strat ve bir Les Paul bir standdaysa ve ikisi de devrildiyse, LP'nin mesnet kırılma yüzdesi daha yüksektir!

Özetle, ikisi de harika gitarlar ama enstrümanlarınızı doğru şekilde tedavi etmeniz ve KORUMALISINIZ!

Ev ödevi…özellikle müşteri tabanı yüksek olan birkaç Luthier'i arayın ve onlara bu 2 mükemmel gitarın ortak sorunlarını sorun. Aloha…. Mahalo nui loa!

SarısıYüce97 17 Ocak 2020'de:

Dürüst olmak gerekirse les paul daha az rahat ama kulağa daha hoş geliyor ve strat çok rahat ama en iyi ses değil PRS gitarları 2'nin mükemmel bir karışımı, iyi bir his ve klasik les paul ton, biraz daha kalın ton ama sorun değil.

Steve 20 Kasım 2019'da:

2017 Amerikan profesyonel HSS Stratocaster satın aldım. Sienna patlaması, güzel kalça gövdesi, harika boyun ve perdeler. Harika, kemik somunu ve kademeli akort aletleriyle uyum içinde kalır. Ayrıca bir Les Paul özel siyahı var. Bir Les Paul stüdyo altın top, harika gitarlar ve Japonya'da yapılan 89' Charvel egzotik sunburst ters mesnetli ve aynı zamanda harika. Hepsi iyi.

Gitar Gopher (yazar) 18 Eylül 2019'da:

@Robert - Ben de yapıyorum. Les Paul'um uyum içinde kalıyor. Ve LP'lerin evrensel olarak daha iyi uyum içinde kaldıklarını söylemedim. Strat'taki tremolonun potansiyel olarak LP'nin daha iyi akort dengesine sahip olduğu anlamına gelebileceğini söyledim, ancak gitarda nasıl çalışılacağını bilen deneyimli oyuncular için muhtemelen önemli değil. Başka bir deyişle: Nasıl kurulacağını bilmedikleri bir çılgınlık çubuğuna kafayı takan yeni başlayanlar için, katmanları uyum içinde tutmak daha zordur.

Robert Smith 17 Eylül 2019'da:

Bu toplam b.s. bir Les Paul'un daha iyi "ayar kararlılığına" sahip olduğunu. Bir Les Paul, bir melodiyi sürdürmemekle ünlüdür. Hepsinden birer tane var.

Bully4me 31 Temmuz 2019'da:

Tüm fiyat aralıklarında birçok Gitar vardı. Bir Amerikan Strat ve Les Paul Standardı arasındaki karşılaştırmaya dikkat edin. Elbette Les Paul çok daha fazla ve birkaç kişi yapı kalitesinin harika olduğunu söylüyor, bu nedenle LP'yi daha iyi gitar olarak seçiyor. Ancak bu biraz haksızlık. Dolarla doları karşılaştırmak lazım. Bir LP Studio, Strat Am Pro'ya karşı. 3000 dolarlık bir LP Standard'ı aynı fiyatlı bir Strat Custom Shop ile karşılaştırmak daha da iyi. Ozaman karar ver

Her zaman sevdiğim bir gitar, Les Paul ile benzer fiyatlara sahip olan ve harika bir his ve ses ile inanılmaz derecede iyi bir araya getirilmiş olan Gretsch Duo Jet.

Birçokları gibi, gerçekten de hangi enstrümanı çaldığınıza, hangi müziğe çaldığınıza bağlıdır. Sadece Gibson veya Fender Lovers'ın savaşı aptalca. Her büyük isim ve Pro müzisyenin çoğu, her iki markaya da (ve diğer birçok markaya) sahiptir ve bunları oynar. Bir şirket veya diğeri tarafından desteklenip imzalandıklarında bile.

Müziğin keyfini çıkarın ve gitarınızın/gitarlarınızın keyfini çıkarın

Darrell Reeves 08 Temmuz 2019'da:

Güzel ahşap işçiliği ve renkleri nedeniyle Gibsons'ı her zaman sevmişimdir. Efsanevi 175 335 SG'den. Onların güzel sesini seviyorum. Bir Strat, blues ve rock için harikadır. Ama bir Les Paul kulağa çok daha dolgun geliyor.

Tim Bech 16 Şubat 2019'da:

Her birine bir çift sahibim. Kelimenin tam anlamıyla, konser zamanında hangisini çalacağımı seçiyorum. Sadece her birine bakıyorum ve bağırsaklarımın karar vermesine izin veriyorum. Ne de olsa, oradaki bir dizi seyyar satıcıyla her ikisinin de hemen hemen aynı ses çıkarmasını sağlayabilirim. İkisinde de gerçekten yanlış gidemezsin.

ağaç 01 Kasım 2018'de:

60'ların rickenbacher'ı! onları yenemez!

Gitar Gopher (yazar) 04 Eylül 2018'de:

Teşekkürler, Lefty! Les Paul ve Strat arasında gidip geliyorum. Şu anda Les Paul'ümü tercih ediyorum ama bazen toz topluyor ve tüm dikkatleri Strat'larım çekiyor.

Düzenleme: "Toz toplar" bir konuşma şeklidir. Bir durumda yaşıyor. Les Paul'umun gerçekten toz toplamasına asla izin vermem!

solak baltacı 03 Eylül 2018'de:

Harika makale! İkisini de yaşadım. Ayrıca en iyi uçuş Kore ithalatlarından bazılarını yaşadım. Geçen yıl sonunda bir Gibson Les Paul Standardı aldım. Bu, bir mil ile şimdiye kadar çaldığım en iyi gitar. Kullanılan ahşabın kalitesi, donanımı ve B.B. Pro manyetikleri ile hemen hemen her sesi alabilirsiniz. Bunun bir Gibson reklamı gibi göründüğünü biliyorum ama değil. Slash'ten vintage Peter Green'e, Clapton w the Buesbreakers'a, tatlı Les Paul jazz'a (bu gitarın yaratılmasına yardım eden caz efsanesi) bir altın madenidir. Bazı insanlar Strat'ı tercih ediyor, ama ben bir tane kullanıyorum ve trem bana her zaman zor anlar yaşattı, iyi sürmedi ve pikap çıkışı benim için çok düşüktü. Bazı insanlar Strat'ı tercih ediyor ve bu HARİKA, her türlüsünü alır, ama dürüst olmak gerekirse maliyet dışında nasıl mümkün olduğunu bilmiyorum. Bir LP'nin neler yapabileceğine dair gerçek bir tat almak için Gregor Hilden kliplerine göz atmanızı tavsiye ederim.

Her şeyi alır ama 2018'de Gibson Les Paul'un hala gitar evreninin kralı olduğunu düşünüyorum! Sadece benim fikrim.

Gitar Gopher (yazar) 23 Ağustos 2018'de:

@Stew: Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkürler! Bir gitaristin koleksiyonunda her birinden bir tane bulundurmasının iyi bir fikir olduğuna katılıyorum. Her ikisi de çok farklı seslere ve titreşimlere sahip, para için harika gitarlar.

yahni Campbell 22 Ağustos 2018'de:

Ben de makalede bahsedilen "bütçeli" gitarlara sahibim - muhteşem, akçaağaç klavyeye, şeker elma kırmızısı metalik MIM Stratocaster'a ve hertiage kiraz güneş patlamasında sadece güzel bir Epiphone Les Paul Plus Top Pro'ya sahibim.

Yani ikisinin de oynaması ilginç. Ben bir rock ve blues oyuncusuyum ve ikisini de her şeyde çalmayı seviyorum. Başka bir MIM Strat, bir MIM Tele, Epi LP ile aynı aralıkta/kalitede bir Epi SG ve daha sert metal sesler için bir Ibanez RG içeren bir koleksiyondalar.

Bu, LP'yi Strat ile karşılaştırmakla ilgili olduğu için - yani, iki alternatif gitara sahip olmak ilginç - ikisi de benzer fiyatlıydı - perakende fiyatları 600 $ aralığında, MIM Strat'ımı 350 $ 'a toptan satış bağlantısı üzerinden yeni satın aldım ve kendi gitarımı satın aldım. Epi LP (2014 modeli, Strat'ımla aynı yaşta olmasına rağmen) yaklaşık 400 dolara kullanıldı.

Her ikisi de benzer oyun karakterine sahip değil - makale doğru bir şekilde LP ile tonun daha sıcak olduğunu söylese de harika bir zil sesi ve odunsu süreklilik. Ama benzerlikler burada sona eriyor - fişe takın ve bunlar kökten farklı canavarlar. Strat'ımdan çıkarabildiğim ton aralıklarını seviyorum ve çalarken daha temiz sese ya da sadece biraz gıcırtıya ihtiyacım olduğunda bu benim tercihim. Başrolden çok bir ritim gitarı olarak bundan daha çok keyif aldığımı fark ettim. Neden için bizi izlemeye devam edin.

LP'm orijinal Probucker'larla harikaydı ama yakın zamanda onu '57/''59 reprodüksiyon alnico açık humbucker'lara yükselttim ve vay vay seste ne fark var - stok bucker'lardan daha büyük, daha sıcak, daha "odunsu ton".

Bu gitarın sürekliliği ve dinamikleri Strat'tan tamamen farklıdır - daha fazla tel/el gürültüsü alır, üst klavyedeki o havalı gıcırtılı harmoniklerden daha fazla pena sesi alır. Bunu hem teslim alma değişikliğinden önce hem de sonra yaptı - yani orada bir teslim alma sorunu yok.

Çalınabilirlik açısından, eğer çok fazla solo yapacağım bir blues reçeline gideceksem, Epi'yi tercih ederim ve bunun nedeni skala uzunluğu ve boyun kalınlığıdır. Strat, "modifiye D" şeklinde bir sap dedikleri şeye sahiptir, ancak 5. perdede ölçüldüğünde, LP sapından 3 mm daha kalındır ve kenarlara daha az sivrilir. Kesit genişliği daha silindiriktir. LP boynu o kadar kalın değildir ve daha "kürek" şeklindedir - arkada çok daha düzdür.

Boyun genişliği de önemli ölçüde farklıdır - Strat için 5. perdede Epi'den en az 3 mm daha geniş. Son olarak, Epi LP'de pul uzunluğu yaklaşık 20 mm daha kısadır - küçük ellerim üzerinde daha iyi hareket eder.

Şimdi, bunların hepsi, Strat'ımda solo yapmayı hala seviyorum - pürüzsüz, kaygan akçaağaç boynu ve daha uzun ölçek uzunluğu, LP'mden daha büyük virajlar ve el vibratoları yapmayı kolaylaştırıyor gibi görünüyor, ancak bu dize kadar sezgisel olsa da Strat üzerindeki gerilim LP'den daha yüksektir.

Sonuç olarak 1) bu eksenlerin bütçe versiyonlarında yanlış gidemezsiniz; ve 2) her ikisine de sahip olmak gerçekten, GERÇEKTEN eğlenceli. Evet, hem Chevy hem de Ford kamyonu sahibi olmak ya da hem Cubs'ı hem de White Sox'u sevmek gibi ama kimin umurunda.

Oynamak!

alan 05 Haziran 2018'de:

Her iki gitar da harika ama şunu söylemeliyim ki benim gibson les paul benim seçimim, bir çamurluğum var ama gitarım her zaman les Paul'um olacak.

etan 01 Şubat 2018'de:

GERÇEK bir bütçeye sahip olanlarınız için ve Strats gibi, kaliteli bir Strat ismi arıyordum. Fender'ın bir şubesi olan Squier ile en iyisin. Squier Bullet 150 dolara satılıyor.

Andreas 11 Ağustos 2017'de:

Bu makale iki dev arasında güzel bir karşılaştırma, yazarın her ikisini de iyi kullanmış olduğu açık. Şahsen ben bir Stratocaster hayranıyım, ergonomisi eşsiz

fitil kunduzlar 19 Şubat 2017'de:

Les Paul için PRS McCarty 594 ile giderdim. Sahip olunacak en iyi gitar için Strat olması gerekir. Ama ya bir Masterbuilder şirketi ya da Bill Nash tarafından yapılmış bir Strat.

Jack 12 Aralık 2016'da:

5 yollu bir süper anahtara sahip iyi bir bataklık külü Telecaster, köprüde Abigail Ybarra'ya özgü tipte bir alıcı ve boyunda net bir humbucker, yalnızca bir Strat & Les Paul'un ses bölgesinin çoğunu kapsamayacaktır. studio, her ikisinin de pek iyi yapamadığı daha fazla tonla sizi baş başa bırakacaktır.

Gitar Gopher (yazar) 02 Aralık 2016'da:

Merhaba Ronnie. Humbucker'lı bir Strat kesinlikle Les Paul gibi ses çıkarmaz. Ancak, tipik bir tek bobinli köprü konumlu Strat manyetiğinden çok daha kalın geliyor. Tonlarını bulmaya çalışan yeni başlayanlar ve çalışmak için daha geniş bir ses yelpazesi isteyen oyuncular için iyi bir seçenek olduğuna katılıyorum.

Aynı zamanda çaldığınız müziğin tarzına da bağlıdır. Hard rock ve metal oyuncuları kesinlikle humbucker'ı isterler, ancak blues, rock ve country oyuncuları bir SSS Strat ile gayet iyi olabilir.

Şahsen bende hem HSS hem de SSS Strats, ayrıca süper stratlar ve bir Les Paul var. Hepsi çok farklı geliyor ve her birinin en iyi kullanımı var.

Ronnie 02 Aralık 2016'da:

HSS Strat her iki dünyanın da en iyisi midir? Humbucker ile bile strat sesinin tam olarak Les Paul gibi olmayacağını biliyorum ama sadece bir gitar alabiliyorsanız veya yeni başlayan biriyseniz, bu iyi bir seçenek gibi görünüyor.

Joey Gitar 29 Kasım 2016'da:

Hangi rock gitaristinin hangi enstrümanı çaldığına bakamazsınız. Onay anlaşmaları var ve gitarlarını ücretsiz alıyorlar. Ayrıca gitar teknisyenleri var. Aletlerini tamir etmek için saatler harcamazlar.

Seni neyin mutlu ettiğine bağlı. Satın almadan önce enstrümanı çalmanız yeterlidir. Ayrıca dışarıda bir sürü sahte Les Paul var. Gerçekten deneyimli olmadıkça bazılarını söylemek zor. Acemi iseniz ve Les Paul almakta ısrar ediyorsanız, gitar bilen birini getirin.

Gitar Gopher (yazar) 28 Kasım 2016'da:

@gibb: Katılıyorum! Koleksiyonunuzdaki bir Strat ve Les Paul, her iki dünyanın da en iyisidir!

gibb 27 Kasım 2016'da:

bu iki gitar karşılaştırılabilir! bence ikisine de ihtiyacın var…

goinzer 19 Mayıs 2016'da:

496R/500t yavrularla birlikte 100$'lık Schecter'imin sesiyle şaşırtıcı bir şekilde şok oldum….ama yine de uçmayı isterdim ama yine de uçan V'im olmasını isterdim

CyberReLoad 28 Nisan 2016'da:

Les Paul sonuna kadar, o sesi yenemez. yıllarca jackson solist pro'mla les paul sesini taklit etmeye çalıştım ve orada değildi, hatta pre-amp'ler, hoparlör sim, eq ve overdrive/distortion ile yakınlaşabilirdi.les paul'umu alıp eve geldiğimde ve onu prize taktığımda, tüm gt5 anakartımı sıfırlayabilir ve yalnızca ön amfi ve overdrive/distortion ile çalışabilirdim ve bir les paul'ün sesi anında, derin, sıcak ve tatlıydı.. Les Paul FTW

Gitar Gopher (yazar) 29 Mart 2016'da:

@DNB: Bu komik. :-) Cidden, eğer Strat'ınızdaki mesnedi kırdıysanız, bunu birkaç dakika içinde kendiniz değiştirebilirsiniz, burada Les Paul büyük olasılıkla tamir etmek için bir luthier gerektirir. Bu (bakım kolaylığı ve yedek parça), bazı insanlar için, özellikle de enstrümanlarını merdivenlerden aşağı atmayı düşünenler için iki gitar arasındaki seçimin bir parçası olabilir.

DNB 28 Mart 2016'da:

Les Paul'unuzu basamaklardan aşağı düşürürseniz, mesnet kopacaktır. Strat'ınızı basamaklardan aşağı düşürürseniz, sonuna kadar "Gloria" çalacaktır, yukarı zıplayın ve şunu söyleyin…..tekrar yap"

Gitar Gopher (yazar) 19 Ocak 2016'da:

Doug'a katılıyorum. Onlar gerçekten tüm zamanların en popüler gitarlarından ikisi. Birini diğerinin üzerinde seçmek zor!

Doug 18 Ocak 2016'da:

Oyların 50/50 oranında bölünmesi ilginç. Gerçekten görmeyi beklediğiniz şey bu.

Gitar Gopher (yazar) 28 Ekim 2015'te:

@cRAZYDUDE: Bunu söylediğimi kastettiğini sandım! Yazdığım bir şeyin nasıl bu şekilde alındığını anlamaya çalışıyordum. Şimdi anlıyorum, bahsettiğiniz başka bir yorum. Her neyse, bana öyle geliyor ki çoğu büyük gitarist hem Les Paul'un hem de Strat'ın değerini biliyor. Bazıları birine veya diğerine yönelebilir, ancak yine de her bir gitarın farkını ve önemini anlıyorlar.

çıldırmış 27 Ekim 2015'te:

gopher "Bütün harikalar çamurluk stratocaster'ı sadece daha iyi bir enstrüman çalar" dedi.

Yani Jimmy Page harika değil ya da Joe Perry ya da Slash ya da Clapton ya da….liste uzayıp gidiyor …..

Gitar Gopher (yazar) 24 Temmuz 2015'te:

"Her ikisi" duygusuna katılıyorum, LawDawg!

HukukDawg 23 Temmuz 2015'te:

Hem çalma hem de kulağa çok hoş gelmenin yanı sıra, ilgili tüm geçmişle birlikte her ikisine de sahip olmanın cevap olduğunu hissediyorum; Bununla birlikte, ben sonuna kadar bir Fender Strat adamıyım! Hafifler, harika, seksi bir şekle sahipler ve çok yönlü gitarlar!

sincap 02 Mayıs 2015 tarihinde:

Tüm harikalar çamurluk stratocaster'ı sadece daha iyi bir enstrüman çalar.

Joe 20 Mart 2015'te:

Strat beden daha rahattır. Bir stratejim var ve yeni aldığım bir SG'ye hâlâ alışıyorum. SG'den alabildiğim tonları seviyorum, amfi üzerindeki parlak düğme ile temiz rockabilly tonları alabiliyorum ve uğultu yok, daha iyi bozuk ton ve bükülme telleri daha kolay. Gövdeden boyun açısı ve vücut şekli üstte daha ergonomiktir. Şimdi yarı oyuk istemeye başladım.

Gitar Gopher (yazar) 13 Şubat 2015'te:

Tarttığın için teşekkürler, Ted! Strats'ımı seviyorum!

ted fırıncı 12 Şubat 2015'te:

Yıllar boyunca birkaç gitarım oldu ve Rickenbacker'dan Gretsch'e en iyilerinden bazılarını çalacak kadar şanslı oldum. Söyleyebileceğim tek şey, Les Paul'ü ne kadar çok sevdiğim kadar, her zaman tek bir şeye iniyor….. Fender Stratocaster, şimdiye kadar yapılmış en iyi gitar!

Gitar Gopher (yazar) 28 Ocak 2014:

Anlayışınız için teşekkürler Mark! Les Paul ve Stratocaster arasında gidip gelmek konusunda biraz sana benziyorum.

işaret 27 Ocak 2014'te:

1974'ten beri ilk gitarımla başlayan bir Fender adamıyım…'66 Fender Mustang. 79'da bir Les Paul'e sahip olmam gerekiyordu, bu yüzden '74 Telecaster Thinline'ı takas ettim ve lanet olası LP'yi almak için Bigsby fabrikasıyla '68'lik bir Tele sattım. 70'lerin sonlarında, LP hurdaydı….en azından benimki öyleydi. 2013'e ilerleyin…. Eric Johnson imzalı bir Strat ve bir Carmel Burst Les Paul Traditional satın aldım. İkisi de kesinlikle harika gitarlar. Gibson gitarları şimdiye kadar gördüğüm en yüksek kalitede. Ne yazık ki, tüm büyük inşaatçılar malları için büyük $$ alıyorlar. Ancak, etrafta alışveriş yaparsanız, iyi bir anlaşma bulabilirsiniz! Yaptım. 3 Strat'ım, Les Paul'um ve 2 harika Martins'im var. Çamurlukları sevmelisin… Ödeyebildiğin kadar gitar al ve bir sonraki gitarın için biriktirmeye devam et! Pişman olmayacaksın! ABD'yi satın alın!

Gitar Gopher (yazar) 13 Ekim 2013'te:

Oynadığım bunca yıldır aralarında bir karar veremedim. Her iki gitar için de çok fazla harika nokta! Sanırım bu, içinde bulunduğum ruh haline bağlı.

Marc Merkezleri 12 Ekim 2013'te Birleşik Krallık'tan:

Benim için Les Paul, o kadar güzel bir enstrüman ki neredeyse kendi kendine çalıyor!

Les Paul vs. Stratocaster: Fark Nedir ve Hangisi Daha İyi?