Martin M 38 Akustik Gitar

İçindekiler:

Anonim

Wesman Todd Shaw 12 yaşında gitar çalmaya başladı. Bir tanesini alıp bazı ipleri koparmaktan başka hiçbir şeyi sevmiyor.

M 38 Akustik Gitar: C.F. Martin ve Şirket

Muhtemelen duyduğunuz hemen hemen her Martin gitarı, D D 15, D 16, D 18, D 28, D 35, D 42 veya D 45 - bu ünlü enstrümanlar dışında, büyük olasılıkla bir Martin 0, 00 veya 000 duymuşsunuzdur veya hatta Martin 0M - ardından aynı sayı kümeleri - eksi 15 ve 16.

Bütün bu şeyler ne anlama geliyor? peki, D evrensel olarak bir Dretnottur ve O'lar ve OM'ler çeşitli şekil ve boyutlarda daha küçük gitarlardır.

Daha basit hale getirmek için - Martin model numarasındaki harfler gitarlarının şeklini veya gövde stilini tanımlar - ve harfleri takip eden sayılar enstrümanın ahşap ve randevularını tanımlar.

Yani dünyada ne var Martin M 38 ?

Oldukça basit bir şekilde Martin M 38, bunların herhangi birinden farklı bir gitardır - bir dretnottan daha büyük bir vücut şeklidir - eskiden 0000 boyutlu enstrüman olarak bilinen büyük oditoryum şeklinde bir gitardır, ancak daha ince veya daha sığ bir derinliğe sahiptir. vücut - boyut veya derinlik olarak bir dretnot kadar derin değil; özellikle, derinlik bir Martin 000 enstrümanıyla aynıdır, ancak bu gitarın alt boyutunda çok daha büyük on altı inçlik bir ölçüm vardır.

Ton olarak, bu gitar bir dretnot gitarından daha az sürdürülebilirliğe sahip olacak şekilde tasarlanmıştır - notalar daha dengelidir, daha hızlı hızlanır ve daha erken ölür. Ayrıca bana bu gitar mikrofonlandığında, mikrofondan gelen geri bildirime daha az duyarlı olduğu söylendi.

Martin M 38

David Bromberg açıkça bu özel gitarın kahramanıdır ve David, hem bir gitarist hem de akustik halk müziği açısından muhteşem bir hikaye anlatıcısı olarak fazlasıyla takdir edilen mütevazı bir akustik gitar devidir.

Martin'in bu enstrümanı uzun yıllardır yaptığı ve daha sonra tekrar yapmaya başlamak için daha sonraki bir tarihte durdurduğu bir gerçektir. İnternette etrafa baktım ve gitarın ne zaman üretimde olduğu, ne zaman olmadığı ve üretime ne zaman yeniden girdiği ile ilgili herhangi bir ayrıntı bulamadım. Bulduğum şey, 1970'lerde Martin'in işçiliğiyle ilgili pek çok şikayet olduğuydu - çoğu hesaba göre, Amerikan akustik gitar devi standartlarda çok fazla kaymıştı - ancak bugün neredeyse tüm hesaplara göre, Martin ilk günlerine geri döndü. yıl kalite standartları.

1970'lerde inşa edilen Martin gitarlarının daha küçük gitarlar olduğunu ima etmek istemiyorum - sadece bazı hesaplara göre bazı belirli gitarların kalite kontrollerinden, yaygın olandan daha sık sıfırlanması gereken boyunlar gibi belirtilerle geçtiğini bildirmek istiyorum. o şirketin tarihinde başka zamanlarda yapılmış gitarlarla.

Spinditty'den

Martin M 38 ve Bazı Parmak Tarzı Oyun

Son düşünceler

Tüm Martin M serisi gitarlar müthiş gitarlar olmaya mahkumdur. Oyuncular için bu gitarlarla ilgili en dikkat çekici şey, farklı boyutlar nedeniyle farklı hissetmeleri ve çeşitli Martin dretnot gitarlarıyla aynı gül ağacı ve ladin kombinasyonlarına ve destek desenlerine sahip olmalarına rağmen - gitmeyecekler. bu gitarlarla aynı sese sahip, ancak benzer olacaklar.

Gitarın gövde ölçüleri değiştirilerek kullanılan ahşabın ton özellikleri de değişmektedir.

Her zaman olduğu gibi, oyuncunun kişiselleştirilmiş oyun stilleri ve tercihleriyle ilgili his ve ses açısından en iyi olduğunu düşündüğü şey en iyisidir. Bu gitarlar, canlı bir seyirci önünde mikrofonlandığında daha uygun sesleri için özel olarak sahne gitarları olarak inşa edildi - ancak oyuncu, küçük bir arkadaş grubuyla veya tek başına çalarken bu enstrümanların tonalitesindeki farklılıkların da farkında olmalıdır. Bu farklılıklar, gitarların daha az sürekliliğe ve daha fazla vuruşa - veya daha yüksek bir ses hızına - sahip olmalarıdır; bu, küçük bir ortamda daha yüksek sesli enstrümanlarla çalarken pekala uygun olabilir.

Martin M 38'i özellikle 3,300,00 dolar civarında fiyatlandırdım - gitar dükkanlarının showroom katında gitarlarla uğraşırken lütfen dikkat edin - bu belirli enstrümanlar aşınırsa veya çizilirse, daha sonra çok daha ucuza satın alınabilirler. hiçbir koşulda birey, çalmadığı bir gitarı satın almamalıdır. Yani showroom zemin enstrümanını çalıyorsanız - beğendiyseniz BU ÖZEL GİTAR satın alın - elinizde olmayan bir enstrüman için arkadan gelen bir anlaşmayı kabul etmeyin.

Ayrıca - M 36 gitarı, M 38'den birkaç yüz dolar daha ucuza neredeyse tamamen aynı enstrüman olurdu, ancak David Bromberg model M 42, daha zarif ve bol abalone nedeniyle muhtemelen bin dolar kadar daha pahalı olurdu. enstrüman üzerine yerleştirin.

Bunlardan birine sahip olmayı çok isterdim - ama bunu söylemeye gerek yok - çünkü tüm Martin üretim araçlarından birine sahip olmayı çok isterim. Aşağıda, güzel Martin M-38 için standart bir özellik listesi bulunmaktadır.

Martin M 38 Akustik Gitar

Sorular

Yorumlar

Wesman Todd Shaw (yazar) 06 Ocak 2016'da Kaufman, Teksas'tan:

Hey Robert, web'de M36'ların kesitli fotoğraflarını görebiliyorum, ancak bunlar standart üretim değil, özel mağaza olabilir.

Martin'in bir kesit M38 yapacağından eminim, ancak özel bir mağaza siparişi olması gerekebilir.

robertzimmerman2 05 Eylül 2014 tarihinde:

Bunları daha ince gövdeli istiyorum ama daha da iyi bir kesit modelleri olsaydı.

Wesman Todd Shaw (yazar) 21 Mart 2013'te Kaufman, Teksas'tan:

Guy Pernetti - Ne demek istediğini anlıyorum! Aynı adam veya grup aynı iki veya üç aleti aynı özelliklere sahip aynı birkaç ağaçtan bir inçin binde biri kadar bir süre içinde yapmış olsa da fark etmez….hepsi eşit değiller! Bazıları sadece…özeldir!

Gitar Edinme Sendromu hakkında her şeyi biliyorum !!!!!!!

Harika bir tane aldığına sevindim!

Guy Pernetti 21 Mart 2013'te:

Dreadnaught'lar ile M 36 veya 38 arasındaki uzatma uzunluklarını okuduğumda, m 36 ve m38'imin d 35 ve d 35-12 ile yaklaşık olarak aynı uzunluğa sahip olduğunu hatırlıyorum. Moseratti ile Ferarri'yi karşılaştırmak gibi. Bireysel gitarlarda (aynı modellerden) farklılıklar buldum ve Kent, Ohio'daki yerel müzik mağazasına gittiğimde gitar odasındaki tüm süslü gitarları denedim. 16 gitarım ve daha fazla enstrüman almamı gerçekten istemeyen bir karım var. Bununla birlikte, bu M 38'i çalarken ikimiz de birbirimize baktık ve o gitara sahip olacağımı biliyorduk. İnanılmaz bir ton. Güzel bir ses ve muhteşem bir oynanabilirlik.

Çok sayıda akort kullanıyorum ve ayrıca tur tarzı slayt çalıyorum, bu yüzden çaldığımda en az altı gitar getiriyorum. Üç Martin, iki Gibson ve bir Dobro. Hepsini seviyorum. M'ler şimdiye kadar kullandıklarımın en iyisi. Kötü bir G.A.S vakası olduğunu özgürce kabul ediyorum. ve gitarı ve beni seven harika bir eş.

Randy Godwin 20 Ekim 2011'de Güney Georgia'dan:

Keman, birkaç yüz yıldır ailemin annem tarafında çalınan başlıca müzik aleti olduğundan, sık sık denerim. Büyük büyükbabamın mezarında kuzenimin çaldığı kemanı dinlemek için "Rosin in the Blood" merkezime göz atın. Beni kıskandırıyor!

Wesman Todd Shaw (yazar) 20 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Mandolin için ayrılmış bir sürü geleneksel keman melodim var - basit başlangıç ​​aranjmanları - bunu öğrenebileceğimi biliyorum.

Ama yaşlı büyükbabam her şeyde ezgileri çok iyi çizebilirdi - ama keman çaldığında - mücadele ediyordu!

Randy Godwin 20 Ekim 2011'de Güney Georgia'dan:

Perdesiz çalmak için iyi bir kulağa sahip olmak gerekir, Wesman. Mandolinin kemana geçişte pek yardımcı olmadığını söyleyebilirim.

Yay olsa da katil!

Wesman Todd Shaw (yazar) 20 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Bence bu, çalması en zor enstrüman olmalı.

Sonsuza dek birinin sağ "perdede" olduğunu nasıl bildiğini merak ediyorum - çünkü perde yok!!!

Sonra yay - tamamen farklı bir teknik. Bir mandolin çalmanın perdelerden ve penalardan yaylara ve perdesizliğe geçişte ne kadar yardımcı olacağını merak ediyorum!

Randy Godwin 20 Ekim 2011'de Güney Georgia'dan:

Katılıyorum, Wesman. Keman benim için en zoru çünkü yayı kullanmak parmaklarla tıngırdatmaktan ya da tıngırdatmaktan çok farklı.

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Cehennem evet Randy!!!!!!!!!!!!!!!!

Keşke beş telli banjo çalabilseydim!!! Birden fazla enstrüman çalabilmenin birini herhangi birinde daha iyi yaptığından eminim!

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Arlene V. Poma - LOL!!!!!

Evet - klavyenin elindeki parmak uçlarının ucunu geçen tırnaklarla oynamak imkansız!!!!

ÇOK KOMİK!

Ancak parmak toplayıcılar için - toplayan elin tırnakları bir saplantı haline gelebilir!

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Çok teşekkür ederim Neil Sperling !!!!!

Gerçek şu ki, bu süreçte sıklıkla kendimi eğitiyorum!

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Hey Teşekkürler Sue Swan!!!!!

Hubpage'lerde bazı şeyleri eşleştirmek için bazı belirsiz ama harika videolar bulmayı gerçekten seviyorum!!!

Tehlikeli eski interneti gerçekten seviyorum!

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Heck Evet - Flora! Annem internetimi yakından takip ediyor!!!!

HAHAHAHAHA!

FloraBreenRobison 19 Ekim 2011'de:

Oh, annen hub'larını okudu. Annenizin yorum yapması ne güzel.

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Hey Teşekkürler Anne!

Yazımın o kadar "güzel" olduğundan emin değilim - ama gerçekten çok denedim!

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Hey teşekkürler Tamron!!!!!

Hayatta pek bir şey bilmiyorum - ama akustik gitarlara ve müziğe olan hevesimin bazı düzgün hubpage'ler yaratmama yardımcı olması gerektiğini düşünüyorum!!!!

Wesman Todd Shaw (yazar) 19 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Teşekkürler Tom!!!!

Bromberg, gerçekten mütevazi değil mütevazi olmak için nedenleri olan süper mütevazi bir gitarist - o sadece kendi merkezini hak eden harika bir adam.

Tom Paxton ve Steve Goodman - Aynen.

Gitarlı Rastgele Ateşli Piliçler????? BEĞENMEK!

Randy Godwin 18 Ekim 2011'de Güney Georgia'dan:

Harika bir merkez, Wesman! Gitardan önce 5 telli banjo çalmayı öğrendiğim için, onlar için birkaç farklı toplama yöntemi ve farklı sayıda pena kullanıyorum.

Diğer insanların oyunlarını ve müziklerinde kullandıkları parmak seçimindeki farklı eğilimleri izlemek her zaman eğlencelidir. Oylandı tabii.

Randy

Wesman Todd Shaw (yazar) 18 Ekim 2011'de Kaufman, Teksas'tan:

Hey Dusty - Evet, Bromberg'in gösterdiği parmakla alma olayına benzer - düz toplama sırasında çapraz toplamaya ve birinin alternatif toplamayı mı yoksa geleneksel çapraz toplamayı mı, yani iki aşağı ve bir yukarı vuruşu kullanmak isteyip istemediğine dair eski sorun.

Yönleri seçin, notaları ses seviyesinde "eşit" hale getirmekte ne kadar iyi olursanız olun, sadece notaların farklı görünmesini sağlayın.

Arlene V. Poma 17 Ekim 2011'de:

Bu gitarlar hakkında hiçbir şey bilmiyorum ama Hub'ınız sayesinde artık onlar hakkında biraz bilgim var. Videoları beğendim ve müziğe kapıldım. Gitar deneyimim ortaokuldaydı ve bir yere varamadı. Öğretmenim sınıfın önünde tırnaklarımı kesti. Tarih ve araştırma için oylandı, faydalı, ilginç ve MUHTEŞEM.

FloraBreenRobison 16 Ekim 2011'de:

Sueswan'a katılıyorum, videoları beğendim.

Neil Sperling 16 Ekim 2011'de Port Dover Ontario Kanada'dan:

harika şeyler -- eğitim için teşekkürler

Süveyş 16 Ekim 2011'de:

Merhaba Wes

Bu merkezden ve deneyime eklenen videolardan gerçekten keyif aldım.

Oylandı ve harika.

Patricia Shaw 15 Ekim 2011'de:

Çok ilginç bir yazı, güzel bir gitar ve harika bir müzik seçkisi. Onu sevdim!

Justom 15 Ekim 2011'de 41042'den:

Ateşli bir piliç, Tom Paxton, Steve Goodman ve David Bromberg aynı merkezde mi bahsetti? Bu tek başına onu harika bir merkez yapar ama bilgi de öldürücüdür!! İyi iş Bay Shaw

tamron 15 Ekim 2011'de:

Bir sürü harika bilgi. gitarlarda! Oylayın ve Ya'ya ping atın!

50 kalibre 15 Ekim 2011'de Arizona'dan:

Shaw Todd manWes, bazı iyi bilgilerin harika bir sunumu,

iki pena başparmak ve sümük seçicinin parmakla alma stillerini gösteren adam bana hiç düşünmediğim veya denemediğim bir şey gösterdi ama parlak seçim şarkılarında üçlü seçimi kaybetmek aslında vurguyu öne çıkarıyor.

soğuk fasulye, toz

Martin M 38 Akustik Gitar